''

Branding

We Are Jane

We Are Jane

Opdracht

Merknaam definiëren

Opdrachtgever

We Are Jane

Datum

Februari-april 2018

SHARE

Steeds meer vrouwen zetten de stap naar een eigen bedrijf – en gelijk hebben ze. 😉 Maar eenmaal ze verder willen groeien, blijken ze niet over dezelfde kansen te beschikken als hun mannelijke collega’s. Daar wilden drie dames iets aan doen met een investeringsfonds van vrouwen voor vrouwen. Maar hoe zet je dat idee om in een sterk merk?

STUITENDE ONGELIJKHEID

94% van de investeerders zijn mannen. En slechts 2% van het globale durfkapitaal gaat naar vrouwelijke ondernemers. Aan die ongelijkheid moeten we iets doen, vonden Conny Vandendriessche (oprichtster van AccentJobs en bekend van het tv-programma De Leeuwenkuil), Eline Talboom en Muriel Uytterhaegen (allebei ex-Gimv).

NIET FEMINISTISCH

Ondanks hun zeer verschillende karakters, weten we tijdens een uitgebreide workshop de vinger te leggen op wat hen bindt: vrouwbewust (NIET feministisch), toegankelijk, dynamisch en complementair. Daaruit vloeit meteen dat ze een fonds in de markt willen zetten dat voor interactie zorgt tussen de onderneemsters.

WE ARE JANE

Uit zes naamvoorstellen wordt ‘We Are Jane’ gekozen. Er spreekt een sterk groepsgevoel uit en Jane biedt tal van mogelijkheden voor storytelling. In het logo krijgt het vrouwelijke lettertype voldoende tegengewicht dankzij de blauwe steunkleur en de kortdate baseline: ‘Fund. Build. Together.’

Ik heb al met veel marketers samengewerkt, maar de manier waarop The Nutshell accuraat naar de essentie gaat, is opmerkelijk.

CONNY VANDENDRIESSCHE, MANAGING PARTNER WE ARE JANE

GIRL POWER?

Onze kracht schuilt niet in rollende spierballen. Wel in een sterk merk dat spoort met je identiteit en je ambities.

Geen reacties

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.