Branding Creatie

MATTHIJS & CO

Matthijs & co

Opdracht

Rebranding

Opdrachtgever

Matthijs & Co

Datum

Augustus 2016 – juni 2017

SHARE

Midden 2016.  Matthijs & Co, Oost-Vlaams woon- en interieurspecialist voor het premium segment, wil haar realisaties met de wereld delen. Na jaren van groei en noeste arbeid beseft zaakvoerder Adelbert Matthijs dat heel goed zijn in je vak niet meer volstaat. Hij klopt aan bij The Nutshell.

KEERPUNT

“Focus on the job. Werk hard en blink uit in wat je doet.” De voorbije decennia hielden ze bij Matthijs & Co hun blik steeds stevig op hun projecten gericht. Enkel mensen die hen kennen, wisten waar ze voor staan en wat ze doen om woon- en interieurdromen te realiseren. Maar dat is vandaag niet meer genoeg. Bovendien was de branding achterhaald – ze strookte niet meer met wie ze waren –, onduidelijk – wie kan nu precies waarvoor bij hen terecht? – en versnipperd omwille van verschillende logo’s, kleuren, ….

SPARRINGPARTNER

De basis voor contentmarketing bleek te wankel en daarom overtuigden we hen om eerst tijd te investeren in hun identiteit: ‘wie zijn ze vandaag?’, maar ook ‘wie willen ze morgen zijn?’. Iedereen rond de tafel krijgen was niet altijd evident, maar het loonde de moeite. Het resultaat van de brainstorms en gesprekken: een nieuwe Matthijs & Co, met niet alleen nieuwe werfkleding, werfdoeken, wagenbestickering, offertemappen, naamkaartjes, maar ook een gloednieuwe website én een eigen inspiratiemagazine.”

CO-CREATIE

Als interieurspecialist met stevige roots in fijne schilderwerken zijn ze bij Matthijs & Co bijzonder gevoelig voor vorm en kleur. Bovendien zitten er twee generaties in het bedrijf die niet altijd dezelfde mening hebben. Daarom namen we voldoende tijd om samen naar iets te zoeken dat voor 100% strookt met wie Matthijs & Co vandaag is en morgen wil zijn. De basis is gelegd. Nu kunnen we de boeiende verhalen naar boven spitten en vertellen.

Vandaag moet je niet alleen duidelijk vertellen wat je doet en voor wie, maar ook waarom jij het anders – én beter – doet dan de anderen.

ADELBERT MATTHIJS, ZAAKVOERDER

FRISSE BLIK?

Ook jouw identiteit kan The Nutshell onbevangen bekijken.

Geen reacties

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.