Copywriting Eventcommunicatie Social Strategie
Een hoge vlucht met Bluecrux
Wat kun je leren van een zwerm vogels
Opdracht
Pre- en post-communicatie change management workshop
Opdrachtgever
Datum
November-december 2016
SHARE
Wie wil verandering? Iedereen. Maar wie wil veranderen? Niemand. Wie verandering wil doorvoeren stuit vaak op weerstand. Ook de consultants van bluecrux. Hun beproefde aanpak met ‘change agents’ lichtten ze toe tijdens een workshop voor prospecten.
ZWERM
Verandering op de werkvloer kan je vergelijken met een zwerm vogels die van richting verandert. De wijziging van koers wordt ingegeven door enkele vogels middenin de zwerm die op hetzelfde moment beslissen een andere richting uit te vliegen.
Als social kanaal naar klanten en prospecten gebruikt bluecrux enkel LinkedIn – bewust. In aanloop blazen we het event leven in met een prikkelend animatiefilmpje, dat gretig gedeeld wordt. Daarnaast wordt op strategische momenten met de nodige @mentions en #hashtags informatie over het event gedeeld.
EXTRA’S
Na afloop krijgen de aanwezigen niet alleen de presentatie via Slideshare en foto’s via Flickr, maar ook de belangrijkste meenemers, links naar boeken en grafisch materiaal waarmee ze zelf aan de slag kunnen. De bluecrux-aanpak wordt omgevormd tot een evergreen slideshare.

We hebben zoveel meer uit dit evenement gehaald, zowel ervoor als erna. The Nutshell is erin geslaagd om een theoretisch gegeven bijzonder tastbaar te maken voor onze prospecten.
VLEUGELS
Bij een evenement komt zo veel kijken. Laat die inspanningen meer renderen zodat je ook lang daarna ’top of mind’ blijft bij je doelgroep.
Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.