Copywriting Design Social Storytelling Strategie Video

The Juicy Truth

Groen sinaasappelsap

Opdracht

Explainer video

Datum

2020

Duurzaamheid in de praktijk: dát is de nieuwe fabriek The Blender van fruitsappenfabrikant Innocent in Rotterdam. Als belangrijke technologiepartner schreef GEA mee aan het plan om van de fabriek een voorbeeld te maken voor de industrie. Hoe ze dat exact deden, wilden ze tonen. Alleen… de fabriek moest op dat moment nog gebouwd worden.

HYBRIDE VIDEO

En dus kozen we voor animatie. In een explainer video tonen we hoe er in een ‘klassieke’ fabriek wordt omgegaan met energie en water en hoe dat zoveel beter kan als je samenwerkt met de experten van GEA. Omdat andere campagnes aantoonden dat echt beeldmateriaal beter scoort op LinkedIn dan animatievideo’s gingen we voluit voor een hybride versie: echte beelden gemixt met animatie.

MOOI STAALTJE SAMENWERKEN

Het Innocent project pioniert op vele vlakken. Een belangrijk succesfactor is de nauwe samenwerking tussen GEA procesingenieurs en experten in warmte- en koeltechniek. Om dat extra in de verf te zetten, brachten we twee experten samen in de video die net dat aspect belichamen: Franz-Josef en Robert. De echte én hun avatars communiceren op een leuke manier met elkaar en hun virtuele zelf. Kijk je even mee?

MEER VAN DAT

Niets dan enthousiaste reacties op het format én de uitwerking. Moeilijke technische processen op een eenvoudige, begrijpbare en correcte manier uitleggen in zo’n korte video is een huzarenstukje. De explainer legt in 2,5 minuutjes kristalhelder uit wat er moet verteld worden. De doordachte opbouw van de story en de human touch zorgden voor knalcijfers.

Wat een toffee hybride video is dit toch geworden. Onze statistieken laten er geen twijfel over bestaan: we hebben een uitstekende keuze gemaakt met dit format.

EVELYN LI, MARKETING MANAGER BIJ GEA HEATING & REFRIGERATION TECHNOLOGIES

PROBEER IETS NIEUWS

Ook iets nieuws proberen?

Geen reacties

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.