''

Branding Copywriting Design Storytelling Website

Oorlogstrauma verwerk je niet alleen

Hoop en kracht in beeld en woord

Opdracht

Beeldtaal en webcopy

Opdrachtgever

Solentra

Datum

Februari-mei 2023

Gegroeid uit UZ Brussel biedt Solentra vandaag psychische en psychiatrische hulp aan vluchtelingen met oorlogstrauma. Hoe kunnen ze hun organisatie in woord en beeld vatten op een unieke manier die tegelijk rekening houdt met hun zeer gevoelige materie?

GESPECIALISEERD EN TOEGANKELIJK

Solentra biedt zeer geavanceerde expertise aan, maar wil tegelijk toegankelijk zijn, zowel voor vluchtelingen, hulpverleners en donoren die snel en makkelijk hun informatie moeten vinden. Ze wil ook weg van de inwisselbare foto’s die zoveel non-profits hanteren.

ULTRA-DIVERSE COMMUNITY

In lijn met Solentra’s baseline ‘Oorlogstrauma verwerk je niet alleen’ werken we een kleurrijke, ultra-diverse community in illustraties uit. De overige grafische elementen zijn uitgepuurde afgeleiden: zo is een button een uitvergrote wenkbrauw. We vullen spaarzaam aan met athentieke fotografie.

VERHALEN DIE VERBINDEN

Geen gruwelverhalen, maar verhalen die een brug slaan tussen mensen, tussen culturen. Openstaan, nieuwsgierig zijn, begrip tonen, iemand erkennen, duidelijkheid scheppen, actie nemen… Dat is de leidraad voor zowel de structuur van de website als de tone of voice van de copy.

Dankzij jullie constructieve, creatieve inbreng, waarbij we jullie hart voor onze organisatie gevoeld hebben, is het resultaat er eentje om trots op te zijn!

ANUSCHKA MAHIEU, OPERATIONS & FUNDRAISING

DENK IN MOGELIJKHEDEN

Gevoeligheden en discretie hoeven geen rem op je creativiteit te zijn. Kies een richting die strookt met wie je bent, verken dat pad zo ver je kan, en je creëert een eigen brand met gigantisch veel mogelijkheden.

Geen reacties

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.