Copywriting Design Fotografie Magazine Print Storytelling Strategie
Mature
Als je dromen realiseert – in dit geval woon- en interieurdromen voor een premium segment – volstaat het niet om je publiek te informeren over wat je doet. Je moet hen ook inspireren en begeesteren. Na grondige analyse van de buyer persona’s van Matthijs & Co bleek een eigen magazine hét medium om die behoefte een stevige duw in de rug te geven.
WHAT’S IN A NAME?
‘Mature’ kwam tot stand tijdens en na de branding-oefening die we samen met het team van Matthijs & Co deden. Met de naam van het inspiratiemagazine pikken we niet alleen de mooie alliteratie met de firmanaam mee, maar we tonen vooral aan dat wie voor Matthijs & Co kiest, weet dat zijn interieurdroom in ervaren handen terechtkomt. De baseline ‘Inspiratiemagazine voor uw woon- en interieurdroom’ schept meteen de juiste verwachtingen bij de lezers.
EVENWICHT
Onze opdrachtgever was in oorsprong een bedrijf dat verfijnde schildertechnieken toepaste, maar de laatste jaren breidde het haar activiteiten gevoelig uit. Lezers van het magazine moeten niet alleen duidelijk weten welk type projecten Matthijs & Co realiseert, maar ook een volledig en genuanceerd beeld krijgen. Daarom werken we rond 4 pijlers – Bouw, Pleisterwerk, Schilderwerk en Interieur – en brengen we voor elk van hen een inspirerend verhaal, op maat van de premium lezer en ondersteund door high-end fotografie.
VERTROUWEN
Niet alleen de projecten, ook de mensen van Matthijs & Co treden in het magazine sterk op de voorgrond. Een heel bewuste keuze. We openen het blad met een foto van het team, dat zich in het voorwoord rechtstreeks tot de lezer richt. In elk van de vier onderdelen van het magazine komen de experten prominent aan bod. Dé basis voor het vertrouwen met de lezer en, wie weet, dé basis voor een toekomstige samenwerking.

We krijgen enorm veel positieve reacties op ‘Mature’ en bereiken een cliënteel dat zonder het bestaan van het magazine wellicht had afgehaakt.
Premium print
Een mooi gemaakt magazine heeft nog steeds zijn plaats in een hedendaagse communicatiemix.
Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.