Creatie Magazine

Je thuis

Je thuis

Opdracht

Nieuw magazineconcept ‘Je Thuis’

Opdrachtgever

Zelfbouwmarkt

Datum

April 2017

SHARE

‘Bouwen aan je thuis.’ Wie kent ze niet, de catchy baseline van Zelfbouwmarkt en bijbehorende tune? Als wij bij The Nutshell aan ‘Je Thuis’ bouwen, hebben we het echter niet over ons nest, maar over het magazine van de interieurspecialist uit Ninove.

VROUWELIJKE HOOFDROL

Met een oplage van 75 000 exemplaren behoort het klantenmagazine van Zelfbouwmarkt tot de grotere in zijn soort in Vlaanderen. De interieurspecialist erkent het belang van een goed gemaakt blad en geeft het terecht een plaats in zijn communicatiemix. Toen Zelfbouwmarkt ons vroeg om het concept van het magazine kritisch te beoordelen, gingen we op zoek naar een manier om de primaire doelgroep meer en beter te triggeren. Het resultaat: voortaan spelen dames de hoofdrol, voor én achter de schermen.

HEY, ZO BEN IK OOK

Zelfbouwmarkt-klanten zijn tussen 25 en 65 jaar oud, actieve mensen dus. En net zoals tal van studies over de inrichting van een woning uitwijzen, nemen ook bij hen de vrouwen vaak de belangrijke beslissingen. In het nieuwe magazineconcept wordt alles voortaan opgehangen aan de verhalen van twee klanten – dames natuurlijk. Bij de ene leggen we sterk de focus op de badkamer en bij de andere op de keuken. Dankzij een evenwichtige mix in stijlen verhogen we gevoelig de identificatie bij de lezer.

LEERRIJK + LEUK

We selecteren bewust twee heel verschillende profielen, gaan bij hen thuis en laten de lezer mee binnenkijken. We leggen hun woonverhaal op een ongedwongen manier vast in woord en beeld en tonen hoe ze, met de hulp van Zelfbouwmarkt, hun thuis hebben ingericht. Het doel: inspireren, maar evenzeer entertainen. Want echt plezant wordt het als de twee dames ook samen gaan interieurshoppen bij Zelfbouwmarkt… De weerslag van die ervaring vormt voortaan de kern van het magazine. Bekijk ‘Je Thuis’ hierboven online of ga je eigen exemplaar halen bij Zelfbouwmarkt in Ninove.

Bij The Nutshell hebben ze een pak ervaring met magazines, dat voel je. En het is ook gewoon een heel swingende samenwerking.

ELISE DESMET, HOOFDREDACTRICE VAN HET ZELFBOUWMARKT MAGAZINE ‘JE THUIS’

GA DIEPER

Ook scoren met een eigen gedrukte publicatie die echt met jouw doelgroep connecteert?

Geen reacties

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.