''

Academy Strategie

Guarda, Gea, guarda!

Wat Il Postino je kan leren over content marketing

Opdracht

Workshops content marketing

Opdrachtgever

GEA Belgium

Datum

September 2016

SHARE

Fantastische machines hebben ze, de mannen en vrouwen van GEA. Terecht ook dat ze ermee willen uitpakken. Maar duurzaam en innovatief ben je niet omdat je het luid roept. Je moet het in de eerste plaats bewijzen… en het door iemand anders laten zeggen.

MEER DAN MACHINES

GEA, een internationale engineeringroep met HQ in Düsseldorf, biedt oplossingen in de voedsel- en afvalverwerkende industrie, farma en farming. Alle communicatie en marketing wordt centraal beheerd vanuit het Duitse moederbedrijf; elk land is verantwoordelijk voor zijn eigen marketing en communicatie. De content is bijzonder technisch – daar is niets mis mee – maar de verhalen ontbreken. Ook vindt de content die GEA Groep maakt haar weg niet naar de Belgische klant.

GUARDA, GEA, GUARDA

Via workshops in de kantoren in Mechelen en Schoten lieten we de teams kennismaken met de kracht van content,  maar we maakten hen ook warm om zelf een actieve rol te spelen. Hoe? Door mee te bepalen welke inhoudelijke focussen GEA België zou leggen in het najaar van 2016 en door zelf in de ambassadeursrol te kruipen. Iedereen mee op de contentkar dus.

BELGIË PILOOT

Na de workshops volgde een debriefing met het management. We tekenden een contentplan uit. In het najaar van 2016 ging ook de contentproductie rond drie focusgroepen van start, die gedragen worden door de ganse organisatie. De inspanningen in België bleven niet onopgemerkt bij het internationale management: GEA België is nu officieel piloot voor content marketing binnen de GEA Group.

GEA Belgium is sterk gefocust op sales. Toen The Nutshell ons de kracht van content marketing toonde, twijfelde ik geen seconde: deze boot mochten we niet missen. Het resultaat: dankzij de relevante content zijn onze medewerkers echte merkambassadeurs en sluiten we meer deals.

LUC GILLIS, MANAGING DIRECTOR GEA BELGIUM

Kijk verder

Welke verhalen schuilen in jouw organisatie? We spitten ze samen naar boven.

Geen reacties

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.