''

Copywriting Design Social Storytelling Strategie Video

DADDY COOL

Duurzaam engineeren krijgt een gezicht

Opdracht

Campagne voor duurzame engineering

Datum

2020-2021

Met SEnS luidt GEA Heating & Refrigeration Technologies een nieuw tijdperk in. Duurzame energie-oplossingen reiken immers veel verder dan klassieke industriële koeling: ze dragen bij tot het creëren van een betere toekomst voor onze planeet en onze kinderen. Maar hoe krijg je dat uitgelegd aan een publiek van beslissingnemers in fabrieken over de hele wereld?

DRIE UITDAGINGEN

GEA wilde aantonen waarom het SEnS lanceert, maar ook waarom zij alleen dat op die manier kan. Daar waar concurrenten slechts een deel van de oplossing aanbieden, koppelt GEA doorgedreven industriële proceskennis aan expertise in koel-en warmtetechniek. Overal ter wereld, allemaal met eigen mensen. Uitdaging 3 maakte de opdracht des te interessanter: de job van koeltechnisch ingenieur opwaarderen.

COOL… AND THE GANG

En zo werd Daddy Cool, de oorwurm van Boney M, het centraal thema van de campagne. Emotioneel connecteren deden we onder andere met een video waarin een echte coole GEA ingenieur en zijn dochter centraal stonden, maar ook met geanimeerde video’s die aantoonden dat Daddy Cool het niet allemaal alleen doet… er was ook nog The Gang, weet u wel. Later kwamen ook meer facts en figures aan bod en tot slot diepgaande technische content, allemaal verzameld op een landing page.

BOENK EROP

En of dat het werkte. SEnS, de duurzame energie-oplossingen van GEA, kreeg een pak meer visibiliteit in de doelmarkt, voornamelijk via LinkedIn. De menselijke aanpak met echte ingenieurs van GEA en hier en daar een vleugje welgeplaatste humor zorgde ervoor dat Daddy Cool deuren makkelijker opende. Koeltechnici zijn cool want ze leveren werk van levensbelang. En dat is exact waar GEA op hoopte. De CMA (Content Marketing Association) beloonde de campagne met een nominatie op de prestigieuze International Content Marketing Awards.

Mensen identificeren zich heel makkelijk met Daddy Cool: hij maakt het ons mogelijk om ons unieke SEnS verhaal op een toegankelijke en begrijpelijke manier te vertellen

ANNEMARIE HARMSEN, GLOBAL HEAD OF MARKETING AND COMMUNICATIONS AT GEA HEATING & REFRIGERATION TECHNOLOGIES

ACTIVEER

Ook scoren met een content campagne die jouw doelgroep in beweging zet?

Geen reacties

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.