En… actie!

En… actie!

21 augustus 2019

Zouden we hier niet eens… een filmpje over maken? Bij zowat al onze klanten maakt video al op een of andere manier deel uit van de communicatiemix. De kracht van visuele bewegende content is intussen algemeen erkend en met harde cijfers bewezen. Maar hoe pak je het aan? Voor welk videoformat kies je? Wat vertel je en hoe? 


De klassiekers

Toen GEA de markt van de ready-to-drink tea in Azië wilde ingaan maar zich duidelijk wilde profileren in het hogere segment, maakten we dit authentieke verhaal over thee-goeroe Katie en haar dochter Jenny. 

 

Er zitten er nog enkele in onze pipeline intussen. Stay tuned. 😉


Geen megabudget

Video hoeft niet altijd met een megabudget gepaard te gaan. De meeste centen gaan doorgaans naar de shootings en de productie. Daarom:


Werk efficiënt
  •  Een leuk idee of een gevatte dialoog kan ook voer voor impactvolle video zijn. 
  • Tracht de tijd en energie die je in je shootings stopt, aan te wenden voor meerdere video’s. 
  • Een gedetailleerd script is een leidraad voor alle partijen tijdens de shooting, zowel voor, naast als achter de camera. Interviews lopen vlot, en het laat toe om tijdens de shooting open te staan voor extra output.  

Enkele voorbeelden

Tijdens de shooting in Taiwan maakten we deze korte video over de Chinese betekenis van het woord thee. We publiceerden die op het Chinese nieuwjaar. Onze Aziatische doelgroep wist deze knipoog zeer te waarderen. 

Een instructieve video over industriële koeling wordt superleuk als je een ingenieur met tekentalent aan het woord laat… 

En als die ingenieur – een autoriteit in de sector – ook nog eens bereid is om mee te werken aan een filmpje met een kwinkslag, zit je helemaal gebeiteld. 

 

Nood aan breedbeeld of meer focus?

Kom eens praten

 

Bepaalde content smeekt gewoon om video. Geen betere manier om de vibe van je evenement weer te geven. 

 

Geen betere manier om vorm te geven aan je employer branding


Klantentestimonials. Ja, maar…

Ah, de testimonial: een klant die getuigt over zijn goede samenwerking met jouw bedrijf. Net als de geschreven variant zijn videotestimonials vaak het eerste format waar onze klanten aan denken. In sommige gevallen is deze klassieker een waardevolle keuze, maar het is zeker niet de enige. 

Opteer je toch voor een testimonial, kies dan niet voor de gemakkelijke weg waarbij je een klant voor de camera haalt en die ongemakkelijk en gekunsteld laat vertellen over hoe geweldig jullie samenwerking wel is. 


Mik hoger

Boetseer je verhaal zorvuldig rond een duidelijk afgelijnd thema, zoals wij deden met het groeiverhaal van brouwerij Gipsy Hill in Brixton (Londen). 

Of verras en vertel het verhaal eens vanuit een ander perspectief, waarom niet door de ogen van een tienjarige. 


A story that sticks

Wat als je een nieuwe markt betreedt? Dat is hét moment om een paar stappen terug te zetten: waarom slaan jullie die weg in? Hoe gaan jullie het verschil maken met bestaande spelers? 

Deze fase, in vakjargon het bovenste gedeelte van de contentmarketingfunnel of de ‘awarenessfase’, gebruik je om in de huid van je nieuwe doelgroep te kruipen en een verhaal te vertellen vanuit hun perspectief. A story that sticksvakkundig uitgekiend en mooi vormgegeven in de juiste toon.


Wees empatisch

Toen GEA de markt van de ready-to-drink tea in Azië wilde ingaan maar zich duidelijk wilde profileren in het hogere segment, maakten we dit authentieke verhaal over thee-goeroe Katie en haar dochter Jenny. 

 

Er zitten er nog enkele in onze pipeline intussen. Stay tuned. 😉


Geen megabudget

Video hoeft niet altijd met een megabudget gepaard te gaan. De meeste centen gaan doorgaans naar de shootings en de productie. Daarom:


Werk efficiënt
  •  Een leuk idee of een gevatte dialoog kan ook voer voor impactvolle video zijn. 
  • Tracht de tijd en energie die je in je shootings stopt, aan te wenden voor meerdere video’s. 
  • Een gedetailleerd script is een leidraad voor alle partijen tijdens de shooting, zowel voor, naast als achter de camera. Interviews lopen vlot, en het laat toe om tijdens de shooting open te staan voor extra output.  

Enkele voorbeelden

Tijdens de shooting in Taiwan maakten we deze korte video over de Chinese betekenis van het woord thee. We publiceerden die op het Chinese nieuwjaar. Onze Aziatische doelgroep wist deze knipoog zeer te waarderen. 

Een instructieve video over industriële koeling wordt superleuk als je een ingenieur met tekentalent aan het woord laat… 

En als die ingenieur – een autoriteit in de sector – ook nog eens bereid is om mee te werken aan een filmpje met een kwinkslag, zit je helemaal gebeiteld. 

 

Nood aan breedbeeld of meer focus?

Kom eens praten

 

Geen reactie's

Geef een reactie