Print prikkelt

Print prikkelt

29 september 2017

Jouw verhalen online of (ook) gedrukt?

De wereld digitaliseert. En iedereen moet mee. Dat betwist vandaag niemand meer. Maar nu het ook stilaan algemeen aanvaard is dat ‘print niet dood is’, stijgt de vraag naar gedrukte publicaties weer. Ook bij The Nutshell geloven we dat print in vele gevallen een waardevolle rol kan spelen bij het zoeken naar een connectie met je stakeholders. Maar als je investeert, doe het dan in iets dat echt de moeite waard is.

Start with why

‘We hebben altijd print gehad.’ ‘Ik moet toch ergens uitgebreid over mijn producten kunnen praten.’ ‘We moeten een evenwichtige mix hebben, met online en offline elementen.’ Kan zijn, maar als dát de motivatie is, dan raden wij af om te investeren in print. Wanneer je het beter wel doet? Als jouw publiek echt baat heeft bij een gedrukte publicatie. Waarom zouden jouw stakeholders tijd willen spenderen aan een gedrukte publicatie van jou? Waar kan je hen mee helpen? Wat houdt hen echt wakker? Waar zijn zij? Want daar moet jij ook zijn. ‘Er zijn’ is een eerste stap, maar het is niet genoeg.

28 minuten

Een eigen gedrukte publicatie geeft je de kans om op een tactiele en duurzame manier aansluiting te vinden bij jouw publiek. Maar trap niet in de verleiding om het alleen over jezelf of je eigen producten te hebben. De kracht van contentmarketing ligt net in het maken van een echte connectie met je publiek. Wist je dat een relatiemagazine gemiddeld 28 minuten gelezen wordt? De kans dat ze meteen worden ‘weggezapt’ verkleint bovendien gevoelig als je voor kwaliteit kiest.

Content marketing is really like a first date. If all you do is talk about yourself, there will be no second one.

-David Beebe, founder Marriott Content Studio

Geen passe-partout

Vergeet het idee van een passe-partout formule. Een sterk concept is het resultaat van een grondige strategische oefening in functie van de kenmerken en voorkeuren van je doelgroep, de technische vereisten, en de potentiële ‘levensduur’ van je content.

Voorbeelden

Ontdek hoe wij van The Nutshell het aanpakten voor twee heel diverse doelgroepen in de woon- en interieursfeer: ‘Mature’ voor Matthijs & Co en ‘Je Thuis’ voor Zelfbouwmarkt. Maar kijk misschien ook even mee naar ‘In Progress’, een no-nonsense nieuwsbrief voor Belgische melkveehouders in opdracht van GEA of de ‘Corporate Partners Guide’ die we voor Vlerick Business School maken.

Denk je eraan om print in te schakelen in jouw mix? Of is jouw publicatie aan een remake toe?

Kom eens praten

Geen reactie's

Geef een reactie