Print prikkelt
Jouw verhalen online of (ook) gedrukt?
De wereld digitaliseert. En iedereen moet mee. Dat betwist vandaag niemand meer. Maar nu het ook stilaan algemeen aanvaard is dat βprint niet dood isβ, stijgt de vraag naar gedrukte publicaties weer. Ook bij The Nutshell geloven we dat print in vele gevallen een waardevolle rol kan spelen bij het zoeken naar een connectie met je stakeholders. Maar als je investeert, doe het dan in iets dat echt de moeite waard is.
Start with why
βWe hebben altijd print gehad.β βIk moet toch ergens uitgebreid over mijn producten kunnen praten.β βWe moeten een evenwichtige mix hebben, met online en offline elementen.β Kan zijn, maar als dΓ‘t de motivatie is, dan raden wij af om te investeren in print. Wanneer je het beter wel doet? Als jouw publiek echt baat heeft bij een gedrukte publicatie. Waarom zouden jouw stakeholders tijd willen spenderen aan een gedrukte publicatie van jou? Waar kan je hen mee helpen? Wat houdt hen echt wakker? Waar zijn zij? Want daar moet jij ook zijn. βEr zijnβ is een eerste stap, maar het is niet genoeg.
28 minuten
Een eigen gedrukte publicatie geeft je de kans om op een tactiele en duurzame manier aansluiting te vinden bij jouw publiek. Maar trap niet in de verleiding om het alleen over jezelf of je eigen producten te hebben. De kracht van contentmarketing ligt net in het maken van een echte connectie met je publiek. Wist je dat een relatiemagazine gemiddeld 28 minuten gelezen wordt? De kans dat ze meteen worden βweggezaptβ verkleint bovendien gevoelig als je voor kwaliteit kiest.
Content marketing is really like a first date. If all you do is talk about yourself, there will be no second one.Β -David Beebe, founder Marriott Content Studio
Geen passe-partout
Vergeet het idee van een passe-partout formule. Een sterk concept is het resultaat van een grondige strategische oefening in functie van de kenmerken en voorkeuren van je doelgroep, de technische vereisten, en de potentiΓ«le βlevensduurβ van je content.
Voorbeelden
Ontdek hoe wij van The Nutshell het aanpakten voor twee heel diverse doelgroepen in de woon- en interieursfeer: βMatureβ voor Matthijs & Co en βJe Thuisβ voor Zelfbouwmarkt. Maar kijk misschien ook even mee naar βIn Progressβ, een no-nonsense nieuwsbrief voor Belgische melkveehouders in opdracht van GEA of de βCorporate Partners Guideβ die we voor Vlerick Business School maken.
Geen reacties